Contribution undersøger markedet, giver facts og rådgiver om:
Feature- og produkt præferencer
Hvor vigtige oplever kunderne de forskellige feature- og produktmuligheder, og hvad vil de betale for dem? Til at besvare spørgsmålene bruges ofte conjoint analyser.
Konceptinteresse og markedspotentiale
Hvor stor andel af målgruppen udtrykker købsinteresse og hvor hyppigt vil de bruge produktet?
Prisstrategi, prismodeller og prisniveau
Hvilken prisstrategi, prismodel udnytter bedst kundernes opfattede værdi og hvad skal priserne konkret være? Læs mere under Prisstrategi.
Produktportefølje kannibalisering
I hvilken udstrækning vil det nye produkt kannibalisere på den eksisterende produktportefølje?
Segmentering
Hvilke prissegmenter eksisterer i markedet og hvordan drager vi størst fordel af dem? Svarene findes normalt ved grundige prisanalyser.
Klik her for at lære mere om vores metoder →
Klient case
Situation
Klientens business case indeholdt en internt estimeret pris på $55 for det nye produkt.
Vores opgave
Inden produktet gik i udviklingsfasen ønskede klienten større sikkerhed for prisen og bad os gennemføre en prisanalyse.
Fremgangsmåde
En choice based conjoint analyse blev gennemført blandt målgruppen i USA.
Konklusion
Analysen påviste en optimalpris på $99.
Og endvidere at kunderne ikke så fordele i nogle specifikke features, hvorved udviklingstid kunne spares.